Deloitte: les raons de Javier Faus

El vicepresident econòmic del FC Barcelona, Javier Faus, va contestar ahir l’informe de Deloitte que estableix el rànquing de clubs de futbol en funció dels seus ingressos. A l’estudi, publicat la setmana passada, el FC Barcelona ha caigut dues posicions, ha passat del segon lloc al quart, per darrera de Reial Madrid, Manchester United i Bayern de Munic. N’he parlat amb dues entrades dissabte i diumenge.

Segons Faus, les xifres no són exactes perquè “el màrqueting amb Nike no s’ha comptabilitzat totalment, hi ha una part que no s’ha tingut en compte, i suposen 35 milions d’euros, i tampoc s’han tingut en compte els ingressos pel seient lliure”. Amb el criteri de Faus, els ingressos serien de 545 milions d’euros i situarien el FC Barcelona en segon lloc prop del Reial Madrid (549,5 milions d’euros) i per sobre del Manchester United (518 milions d’euros). La diferència s’explica, en resum i segons Faus, perquè el FC Barcelona comptabilitza els ingressos en net, mentre que d’altres clubs ho fan en brut.

Tanmateix, com que no hi ha hagut cap canvi de criteri comptable en l’estudi de Deloitte, el que resulta més notori del seu informe, més enllà de la posició que hi ocupa, és que comparat d’un any a l’altre, els ingressos del FC Barcelona s’han estancat en 485 milions d’euros des de fa tres temporades en un context de creixement sostingut i sòlid: d’un 10 per cent la temporada 2011 – 12, d’un 8 per cent la 2012 – 13 i d’un 14 per cent la 2013 – 14.

A la compareixença per explicar l’acord de patrocini amb l’empresa brasilera Tenys Pé Baruel, de desodorant de peus, Javier Faus també va justificar la caiguda del FC Barcelona al rànquing de clubs més rics de Deloitte per “un tema conjuntural per no haver guanyat títols i no passar dels quarts de final de la Lliga de campions”.

No em sembla un bon argument. Primer, perquè el FC Barcelona va arribar al segon lloc del rànquing de Deloitte la temporada 2007 – 08, precisament, l’última en què s’havia quedat sense guanyar cap títol (per bé que havia arribat a les semifinals de la lliga de campions) i perquè el Manchester United, sense els acords amb Chevrolet i Adidas vigents encara, ha fet un salt espectacular en els ingressos, de 424 milions d’euros a 518 milions d’euros, la temporada en què ha quedat setè, la seva pitjor classificació a la Premier League, i en què a la Lliga de campions va caure als quarts de final, també.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s