S’ha de tenir paciència amb Ter Stegen?

El porter alemany Ter Stegen va ser analitzat la setmana passada en diaris i programes i tertúlies de ràdio i televisió. Lògic: Se n’havia confirmat el fitxatge i se l’havia presentat i s’havia sabut que el Director tècnic, Andoni Zubizarreta, l’havia preferit al francès Thibaut Courtois, que alguns directius del club volien i força periodistes preferien.

L’anàlisi va ser exhaustiva: Que si és massa jove i tindrem un altre Lopetegui, que si té un bon joc de peus i que per això l’ha volgut el Zubi, que si no va bé per alt però quin porter hi va bé avui, que tots es queden sota els pals per no quedar retratats (encara no havíem assistit a la cantada de Casillas), que si rebutja més que no pas atrapa i que vés a saber si això no posarà nerviós el Camps Nou, i que si naps, que si cols.

Ara: de tot el que es va dir em vaig quedar amb una de les conclusions a què es va arribar: S’ha de tenir paciència amb Ter Stegen. Vull dir que em vaig sentir interpel·lat directament atès que un dia o altre me’n tocarà parlar i em vaig preguntar si com a periodista la meva feina consistia a tenir paciència. És clar, era una pregunta retòrica.

Tanmateix, si una tertúlia periodística pot acabar amb una afirmació com aquesta és per la particularitat del periodisme esportiu i, més encara, de la idiosincràsia de l’entorn del Barça de què parlava fa uns dies.

Si n’hagués d’improvisar una tipologia, en faria una primera divisió entre els militants del nuñisme i els del cruyffisme. N’és l’origen. Amb el temps, els moviments s’han anat ampliant i diversificant de forma que ara podem adscriure a un i altre neonuñistes i rossellistes i laportistes i guardiolistes. No podem excloure que en algun cas un individu formi part de més d’un col·lectiu.

La segona divisió que se m’acut ja és més complexa i té arestes. Qui més qui menys porta posada la samarreta, però mentre n’hi ha uns que escriuen com a socis, d’altres ho fan com a culers professionals (la definició la vaig escoltar fa anys en un dinar en què un periodista se n’atribuïa el qualificatiu). Val a dir que també n’hi ha que es defineixen com a periodistes i prou.

És en aquest context que trobo que la conclusió sobre Ter Stegen i la paciència té sentit. I la pregunta retòrica, també.

Anuncis

Deixa un comentari

