Com anàvem dient

Les punxades de l’Atlètic de Madrid i el Reial Madrid d’aquest diumenge han fet que el FC Barcelona tingui opcions no només matemàtiques de guanyar la Lliga espanyola. Encara no depèn d’ell mateix per culpa d’un gol tan sols i marcat en el temps de descompte, fos el de Lafita al Camp Nou o el de Cristiano Ronaldo al Santiago Bernabéu, però ara amb una ensopegada del Madrid a Valladolid o a Vigo en tindria prou. No hauria de ser forassenyat creure-hi.

I, no obstant, la impressió del barcelonisme, si em deixo guiar pel que he llegit i escoltat des de dissabte i el que he percebut en els cercles de socis i aficionats que freqüento, és que el Barça té poques opcions d’emportar-se aquesta Lliga.

Bona part d’aquesta sensació ve reforçada per les declaracions de jugadors com Xavi i Busquets i de l’entrenador Martino de després del partit donant-la per perduda. Jo mateix ho vaig escriure a Nació Digital. Ho vaig esborrar i ho vaig tornar a escriure perquè les opcions matemàtiques no em semblaven un argument suficient; només Zubizarreta s’hi va aferrar.

Em penso que la raó de la poca credibilitat que li donem als blaugrana no rau en aquesta dimissió gairebé col·lectiva a què vam assistir. Perquè la falta d’i·lusió o de confiança en les forces pròpies, la baixada de braços de l’equip és més conseqüència que no pas causa de la situació en què es troba. És més complex. Recordem que fa una setmana van guanyar a Vila-real un partit que tenien perdut i del que semblava que en sortirien escaldats; bé que aquell dia van tenir orgull i capacitat competitiva.

Els blaugrana haurien de ser capaços de guanyar a Elx diumenge i a l’Atlètic de Madrid al Camp Nou a la jornada final. Si no els creiem capacitats de fer-ho no només és pels resultats negatius acumulats contra equips semblants a l’Elx o contra els matalassers mateix. Hi ha una raó és més profunda que no s’ha generat d’un dia per l’altre ni és conseqüència d’un parell de decisions desencertades. Mira que jo trobo que tot plegat encara ha durat prou!

Anuncis

Deixa un comentari

