Córrer sota la pluja

M’agrada córrer i fer un qualsevol altre esport dels que he fet i practico encara amb calor, com més en faci millor. Córrer sota la pluja i amb fred em resulta desagradable. Però, ahir a la tarda tenia entrenament programat i el vaig complir fins al darrer minut. I encara bo que, malgrat ser dijous, no era excessivament exigent i que dimarts no vaig cedir a la temptació d’intercanviar l’entrenament que em tocava, que com cada setmana era el més estricte i intens. Els quilòmetres que porto acumulats des de l’estiu comencen a fatigar-me i aquests darrers dies trobo que vaig més cansat del compte. Potser el Ramon ho ha intuït d’alguna manera i per això aquesta setmana m’ha reduït la distància i la intensitat totals.

Ahir tampoc no vaig deixar-me endur per la mandra que em causa córrer sota la pluja i amb fred i no em vaig saltar l’entrenament i això que mentre anava cap a Igualada ho vaig pensar. A l’alçada del túnel del Bruc plovia força i vaig imaginar-me el fangueig que em trobaria inevitablement. No obstant, tot i haver-me passat pel cap saltar-me la sortida i anar-me’n cap a casa i encendre el foc a terra i posar-me a escriure, amb el Bruc ajagut als peus, la veritat és que en tot moment, mentre hi pensava, sabia que no em donaria.

Vaig fer tot l’entrenament sota la pluja. Vaig acabar ben moll, amb les bambes xopes i enfangades. Mentre corria pel volt de la pista d’atletisme, vaig pensar aquesta entrada. Vull dir que vaig pensar que com era que estava complint l’entrenament que tenia programat si fer-ho m’estava sent desagradable per la pluja i el fang, a cada volta més persistent i enutjós, si l’alternativa que m’havia dibuixat era més seductora. Em vaig preguntar perquè no m’aturava i ho deixava estar. No vaig dubtar la resposta: tinc fixat un objectiu a curt termini que em fa il·lusió, em motiva i m’empeny. Tenir un propòsit engrescador és el que dóna força i evita que pleguem a mig fer, a pesar de la pluja que enfanga el camí i fa l’exercici enutjós i desplaent. Parlo de córrer, és clar.

Anuncis

Deixa un comentari

