Si només es tracta de guanyar

A primera hora del matí J. em diu que va patir com un vedell. Ens posem a parlar del partit d’anit entre el Barça i el PSG i, aparentment, coincidim en tot. Cap a migdia ve F. i pregunta pels desfibril·ladors i de seguida es posa a parlar amb M. sobre el partit. Els escolto discutir, però debaten poc, perquè aviat es posen d’acord, també: jugant d’aquesta manera, diuen, tant se val quin rival toqui a les semifinals perquè no tenim res a fer i etcètera. Al vespre trobo C. i així que em veu m’etziba que “ahir vaig anar al camp” i, afegeix, “quina merda de partit!” Li dic que no hi plega res, com per provocar-lo, però m’adono que vaig amb pressa, somric i me n’acomiado. Però, dic veritat, a mi em va semblar un partit de futbol extraordinari, entre dos equips amb futbolistes d’una qualitat fora de sèrie, i de resultat incert fins al final com a ingredient necessari. Prefereixo cent mil vegades un partit com aquest Barça – PSG, tot i el risc de veure els blaugrana eliminats, que no pas el de diumenge dissabte contra el Mallorca. És per la mateixa raó per la qual m’agradaria viure una final de la Lliga de campions entre el FC Barcelona i el Reial Madrid, perquè em sembla que no hi ha en aquests moments cap espectacle futbolístic que pugui tenir una repercussió mundial semblant i poder-lo viure ha de ser un privilegi per a tots els qui ens agrada el futbol. Per això hi ha comentaris que no entendré mai. Si només es tracta de guanyar, l’esport deixa de tenir sentit.

Anuncis

Deixa un comentari

