Maria Closa (fragments)

1977 S.Sta i pasqua la Guàrdia (149)

[Foto: Miquel Queralt]

Em van prendre el fill i jo em vaig voler morir. Vaig maleir el pare mil vegades per haver-me tancat en aquell convent i haver-me fet prendre el fill. I vaig maleir mil vegades més la mare Felipa i les monges que s’hi van avenir i li van fer de còmplice. I vaig maleir mil vegades també la mare perquè no m’havia fet costat i havia deixat fer el pare sense plantar-s’hi, com si ja li estigués bé allò que em feien ell i les monges i que era tan monstruós i que cap mare ha de voler mai per a cap altra dona, i encara menys per a la seva filla. I em vaig maleir a mi mateixa mil i una vegades més per no haver fugit amb el Ramon quan hi vam ser a temps. Si m’hi hagués avingut, si no m’hagués entossudit a fer el que vaig fer i hagués fet cas al Ramon, la vida ens hauria anat tota d’una altra manera, hauríem pogut gaudir d’una vida plena, i la vida hagués estat vida.

Anuncis

Deixa un comentari

