Maria Closa (fragments)

1975-Festa Major (1)

[Foto: Miquel Queralt]

Llavors, vaig anar a seure en un banc de pedra de rere la casa i em vaig posar a llegir i vaig deixar passar les hores. M’hi vaig estar fins que es va fer fosc.

La boira havia avançat per la banda del Bregós. Havia arribat a Calaf i, des d’allí, s’havia anat escampant i s’havia anat enfilant pel turó de la Guàrdia Pilosa fins a cobrir-lo del tot.

Van dir que no hi passaria l’hivern. “La boira i el fred li’n faran desdir”, van dir. Va fer molt fred aquell hivern i hi va haver molts dies de boira. Va gebrar molts dies i molts dies va ploure i els camins van estar enfangats molts dies i molts dies em va costar de pujar fins a dalt de casa amb la moto. Van dir que no hi passaria l’hivern. Però hi vaig passar aquell hivern i molts hiverns més, i ara ja no diuen que no hi passaré l’hivern.

A vegades penso que tot va passar una mica per casualitat. I potser també va passar per la boira.

Deixa un comentari

