Diari de campanya: vídeos

Un dia de campanya tot just (és un dir), i deunidó el que hem hagut de veure i sentir. Si el nivell del debat que ens espera és el dels vídeos del PP i el PSC i de les declaracions dels C’s sobre el mur que els catalans pretenem aixecar, feina hi haurà per fer-la passar avall.

No s’ha dit res que no s’hagués dit les darreres setmanes, des que el president Artur Mas va recollir la voluntat expressada pels catalans a l’Onze de Setembre i va iniciar el procés per a la independència de Catalunya. En un país en què un expresident de la Generalitat és capaç de comparar un referèndum com el que es pretén organitzar amb els que feia el dictador Francisco Franco, com va fer José Montilla, qualsevol bestiesa és possible.

Jo crec que no s’ha d’entrar en el joc que planteja l’espanyolisme d’allà i d’aquí, malgrat que hi hagi ganes de contestar les animalades que es diuen, com aquesta que ha fet el PPC de l’Alícia, que en un vídeo simula que en una Catalunya independent s’hauran de canviar els cognoms castellans. La seva ignorància és tan rotunda que d’entre tots els cognoms que tenien per triar va i n’agafen un dels més antics de Catalunya: Garcia.

Això de canviar els noms i els cognoms i les toponímies ho havia fet profusament el franquisme. Jo mateix vaig néixer Jorge, malgrat que a casa s’entestaven a dir-me Jordi, i em posaven un accent a la i de Badia. Vaig haver d’esperar onze anys, abans no m’ho van deixar canviar. I si algú ho fa avui dia és el PP, precisament, que a Maó li vol dir Mahón, i alguns periodistes de la capital del regne a qui els fa molta gràcia escriure Arturo Mas.

A més, ja és ben curiós que l’espai de propaganda electoral del PPC que he sentit aquest matí parlen de l’Alícia, en cap moment he escoltat els cognoms de Sánchez Camacho; ja m’imagino que no se n’avergonyeix, però m’ha cridat l’atenció. I això que encara no en sabia res del vídeo.

Anuncis

Deixa un comentari

