No hi haurà cap daltabaix

Vaig escoltar Alfons López Tena, de Solidaritat per la Independència, argumentar que en les eleccions del 25 de novembre no només hi ha en joc el futur polític de Catalunya. Si el vaig entendre bé, López Tena deia que la independència comportarà també un canvi de dirigents, que les classes socials que ara tenen els ressorts del país perdran bona part del seu poder i unes altres famílies els rellevaran.

La idea em va interessar perquè feia uns dies aquest pensament m’havia passat pel cap també, però en el sentit totalment contrari. No em sembla que hi hagi d’haver cap daltabaix social. No som pas a les portes d’una revolució. No sabem, encara, si el procés serà complet del tot. En tot cas, posem que Catalunya s’encamina cap a la independència, però d’una manera prou lenta i ordenada com perquè tothom tingui temps per compassar el seu pensament i actuació. Hi ha evolució, no pas revolució. N’hi ha prou amb llegir cada dia el diari.

Deixa un comentari

