Una puça

Porto tot el matí barallant-me amb una puça. Em pensava que l’havia mort, però no paro de rascar-me i de tenir la sensació que un esbart de puces s’ha instal·lat al meu cos per fer-hi barrila.

L’he vista per primera vegada damunt la cuixa esquerra. He cregut que era una cuca qualsevol i li he acostat l’índex esquerre amb la confiança que l’aixafaria sense dificultat, tan indefensa i insignificant m’ha semblat.

I vet aquí que encara no l’havia ni assenyalada que la puça ha fet un bot. M’he maleït perquè sempre cometo el mateix error, amb les puces. La puça, ale hop!,  s’ha fet fonedissa.

Conduïa i mirava aquí i allà, ara la cuixa esquerra, adés la dreta, a un braç i a l’altre, rascant-me primer el cap, després l’orella, però sense tornar a veure el coi de puça en lloc.

Fins que, de cop, he sentit un fiblada a la mà dreta i l’he vista. I aquesta vegada sí que he actuat sense vacil·lació. I l’he caçada i hi he lluitat uns instants, mirant de partir-la amb l’ungla, sense deixar-la anar en cap moment.

No era una maniobra senzilla perquè, mentrestant, amb l’altra mà havia de subjectar el volant de la furgo i havia d’anar llambregant la carretera. M’ha semblat que me’n sortia. No li’n veia la sang, i això feia que no estigués del tot segur d’haver-la vençuda definitivament. Aquestes bestioles són dures de pelar, caram!

La baralla ha acabat així: jo m’he donat per guanyador perquè, tot i que no puc certificar-ne la mort, l’he vista caure; no vull dir saltar, vull dir caure literalment. No ha fet cap bot, només ha tombat del dit al damunt del seient, o a terra, no ho puc precisar. Comprendreu que la caiguda d’una puça no és gens fàcil de seguir, menys encara si esteu conduint i el fons del terra és fosc.

Ja ho dic, jo diria que l’he mort, però la veritat és que no paro de rascar-me i de tenir la sensació que un esbart de puces…

(Nota de l’autor: aquesta entrada no és cap metàfora del partit de futbol d’aquesta nit entre el FC Barcelona i el Milan.)

Anuncis

Deixa un comentari

