Això de l’Espanyol i el Madrid

Ho confesso: aquest cap de setmana tenia una certa esperança que l’Espanyol faria ensopegar, ni que fos una mica, el Reial Madrid al Santiago Bernabéu. Era una mera sensació, sense cap base científica. Diumenge al migdia vam anar a dinar a Dusfort i quan en marxar el Joan Antoni em va preguntar si confiava que els periquitos ens donarien un cop de mà, als culers, li vaig dir que sí, que hi confiava poc, però que alguna esperança sí que aquesta vegada la hi tenia. I ho vaig argumentar i tot! El presumpte flirteig de Pochettino amb el Madrid per si se’n va Mourinho, l’estadística tan nefasta del tècnic argentí amb els blancs, tantes victòries seguides del Madrid algun dia s’haurien d’estroncar… res de consistent, en definitiva.

Vaig seure al sofà a veure el partit, amb uns quants articles dels diaris que m’havia deixat per llegir per si de cas anaven maldades. Encara no havien passat deu minuts de joc, i ja els vaig agafar. Al final, 5 a 0 i aquella mateixa sensació de sempre que l’Espanyol no juga amb la mateixa intensitat contra el Reial Madrid que contra el Barça. Els periquitos diuen que no és veritat i que les estadístiques confirmen la veracitat de la seva afirmació perquè es veu que en tota la història l’Espanyol ha guanyat més vegades el Madrid que no pas el Barça. Deuen ser veritat, no m’he entretingut a comprovar-ho, però aquestes dades tampoc no neguen per a res la impressió que els periquitos es prenen més a pit els enfrontaments amb els culers. I també són dades que s’haurien de contextualitzar en els darrers temps.

Suposo que és un comportament que es pot explicar des de la psicologia esportiva. Al capdavall, també l’actual generació de futbolistes blaugranes, que des del planter han mamat la rivalitat amb els periquitos, fa l’efecte que contra l’Espanyol s’atabalen més que no pas contra el Madrid.

Anuncis

Deixa un comentari

